End of The Road

Het avontuur van The Clash is voor ons voorbij. Zaterdag 29 oktober stonden wij in de Finale van Regio West Nederland, onze eindhalte in deze wedstrijd.

Wederom stonden wij in een overvolle Vorstin. Om 00:15 uur was het tijd voor ons om het podium te beklimmen. We waren de een na laatste band van de avond. Met zeven geweldige bands voor ons wisten we dat we alles moesten geven. En dat deden we, maar het was helaas niet voldoende om een van de vier tickets naar de Semi Finals te bemachtigen.

Ook nu weer wist 4-mans Rock coverband Pyramid uit Austerlitz schijnbaar moeiteloos een sterke interactie op te bouwen met het publiek. Met dynamische uitvoeringen van Bad Romance van Lady Gaga, Little Black Submarines van The Black Keys en afsluiter Rain Down On Me van Kane speelde de band zich naar een hoge score bij de publieksstemmen.”

Verslag van The Clash of The Cover Bands

Clash of The Cover Bands

De prijsuitreiking

Capital S, een 12-mans Soul coverband uit Delft, won de Vakjuryprijs. Op de tweede plaats eindigde Three Third XL, een allround coverband bestaande uit elf muzikanten. Onze vrienden The Pinheads gingen er met de Publieksprijs vandoor, gevolgd door The Royal Hillbilly Club op de tweede plaats. En deze vier bands gaan dan ook door naar de Semi Finals. We wensen de bands heel veel succes in de volgende ronde!

We willen jullie allemaal enorm bedanken voor de support die jullie aan ons hebben gegeven! Niet alleen deze ronde, maar alle rondes die we dankzij jullie zijn doorgekomen. We hadden nooit gedacht dat we zo ver zouden komen. Natuurlijk vinden we het jammer dat het nu voorbij is, maar daar komen we ook wel overheen. Door deze wedstrijd hebben we veel geleerd en zijn we enorm gegroeid.

Op naar het volgende avontuur!!

Foto’s

Door: Michael Bosboom