Het is tijd om terug te kijken

Het jaar 2016 is over enkele uren voorbij en 2017 is bijna aangebroken. Daarom is het tijd om terug te kijken naar een wel bewogen jaar vol met optredens.

We vonden onszelf terug in Café Het Plein en Dorpshuis ‘t Trefpunt in Austerlitz, Café Mystery in Zeist en Tivoli Vredenburg in Utrecht. Daarnaast waren we ook een paar keer buiten te vinden. Tijdens het Promsconcert van Fanfarekorps Erica in Austerlitz en tijdens het Dolders Poppodium van De Egelantier in Den Dolder.

The Clash of The Cover Bands

Maar het grootste avontuur dit jaar is natuurlijk The Clash of The Cover Bands geweest.
12 december (2015) begonnen we in de Peppel in Zeist, praktisch in onze achtertuin. De eerste ronde en eerste stap in een groot leerproces. Met knikkende knietjes betraden we voor het eerst het podium in deze competitie. Wat was dat gaaf zeg! Dat smaakte zeker naar meer en dankzij genoeg publieksstemmen mochten we gelukkig verder!

Op naar de locatiefinale. Zaterdag 14 mei stonden we weer in de Peppel. Het podium ons nu meer bekend, maar net zoveel zenuwen als in de eerste ronde. Het was zelfs het zangdebuut van Jan en Daisy. We werden gekozen als Public’s Favourite van regio Utrecht en wonnen daarmee onze ticket naar de Halve Finale Regio West.

Hiervoor moesten we even op reis. Poppodium de Vorstin in Hilverum. Vonden we de Peppel al indrukwekkend, was het hier dus zeker even slikken. Na een sterk optreden op dit grote podium werden we dankzij alle stemmen weer bekroond met de Publieksprijs.

En dat betekende weer een ronde verder. De Finale van Regio West Nederland! Jammer genoeg werd dit door verschillende omstandigheden niet de Melkweg in Amsterdam, maar stonden wij op 21 oktober opnieuw in de Vorstin in Hilversum. Alle fans waren opnieuw voor ons afgereisd om ons te supporten. Helaas was de competitie toch echt te sterk en was deze ronde het einde in dit grote avontuur!

Copyright 2016 © Ron van Varik www.popfotograaf.nl
y3mgvac5a0ju4wxezcmgoazqg28r6_qzzgo1fseaxe0itmw5cltrrt6ykypgpbzlrsfqzigntespxlxzar51qzw4vgocybspkv7vog_09auius
Copyright 2016 © Ron van Varik www.popfotograaf.nl

In dit jaar hebben wij veel geleerd over onszelf, muziek en jullie onze fans. Want zonder jullie hadden we dit zeker allemaal niet bereikt. De enorme en eindeloze support die jullie ons dit jaar hebben gegeven is overweldigend geweest. We willen jullie daarom enorm bedanken voor jullie steun in 2016 en we hopen jullie in 2017 ook weer voor het podium te zien staan!

Zonder hen geen band

Dan zijn er ook een aantal mensen te bedanken. Ten eerste de onmisbare crewmembers Niels Snijders en Erwin Doornekamp. Zonder hen is er geen geluid, geen techniek en dus geen band.

Over geen band gesproken. Zonder het eindeloze geduld van Jan en Marja (en de buren) , die elke week uren lang naar ons gepingel en geklungel moeten luisteren, waren we er ook niet geweest. Dankzij hun gastvrijheid hebben wij een mooie ruimte om te repeteren (en heerlijk zelf gebakken taart in de pauze).

Dan is er ook nog Jan Roelofs die zich tijdens The Clash heeft ontwikkeld als ware reisleider. Zonder hem stonden jullie nog te dwalen in de Vorstin! 😉 En ook willen wij Wim Keja bedanken. Bijna onderdeel geworden van het meubilair in de kelder. Dankzij zijn coaching en vriendschap halen wij elke keer weer het beste uit onszelf!

Als laatste willen we onze vrienden, familie en partners bedanken voor hun begrip voor het feit dat ze af en toe even op de tweede plaats kwamen na de band.

Wij wensen jullie allemaal een fijn, gelukkig en muzikaal 2017 toe!